2008年10月5日日曜日

コーヒー

Today's entry is about coffee.


Yoshiko: I drink about two or three cups of coffee a day. What about you?

David: I think maybe 4? I used to work in a cafe, and I drank a lot of coffee there. Plus I only ever drank strong espressos, so getting to sleep at night was pretty tough.

Yoshiko: Espresso? You mean the really strong stuff in a little cup? I bet it was tough getting to sleep. Ever since I was a kid I've been weak when it comes to caffeine, so if I even drank coffee flavoured milk in the evening, I'd be awake through the night. Even now I'm well into adulthood I try not to drink it in the evening.

David: I don't drink it in the evening either. If you drink too much of it it's really bad for you. Do you ever drink energy drinks?

Yoshiko: Yeah, sometimes, but I don't know if they really work or not. It's much easier to see the effects of alchohol...right?

David: Right! And it's tastier and much more fun.

------------------------------------------------------------------------
今日はコーヒーについて話します。

ヨシコ:私は毎日コーヒーって2~3杯くらい飲むけど、デービッドはどれくらい飲むの?

デーヴィッド:僕は4杯くらい飲むかな?昔、喫茶店で働いてて、あの時結構飲んでたんだ。しかも全部エスプレッソだからかなり強かった。だから毎日寝るのは遅かった!

ヨシコ:エスプレッソ~?!そんなに濃いのを飲んでたの?あれはすごく小さいカップに1杯とかじゃない?それは眠れないはず。私は子供のころからカフェインに弱くて、コーヒー牛乳を夕方に飲んだら夜中まで眠れなかった。今も、夜は飲まないことにしているわよ。もう充分大人?なのに(-_-;)

デーヴィッド:僕も飲まないことにしてるよ。やっぱりコーヒーを飲みすぎると体がおかしくなるよね。栄養ドリンクとか飲む?

ヨシコ:うん。栄養ドリンクはたまに飲むけど、効果がよくわからないのよね~。やはり一番わかりやすいのはお酒・・・じゃありませんか? (笑)

デーヴィッド:そうだよね!しかも酒のほうが美味しくて、楽しいし。


                                     
Thank you for voting.

Presented by For B English.

.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・
英会話フォービー 市が尾校
日常会話、ビジネス英語、TOEIC、目的別(旅行、映画等)
〒225-0024神奈川県横浜市青葉区市ヶ尾町1062-5
グランドハイツ森206
Tel: 045-350-4918
Url: http://www.forbusinesspeople.com/
月~金:18時~22時50分 電話受付:17時~22時
土日  :9時~19時    電話受付:8時30分~17時30分
.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・           

0 件のコメント: