2008年10月22日水曜日


This entry is about something everybody hates - Mosquitos.

Yoshiko: What happened to your arm?

David: I got bitten by mosquitos a few times. I know the culprits too - we just moved house, and when I was carrying the fridge up the stairs, I saw about three mosquitos hanging around the doorway. It was definitely them who bit me. Do you know any remedies?

Yoshiko: They've already settled in! The only rememedy I know is the medicine you can buy to stop the itching, although you can also use repellant, or wash the bites with soap... If there's a mosquito in my house I can't sleep until it's dead. Scary eh?

David: Yeah, scary. I wouldn't want to cross you if I was a mosquito. Usually when an insect comes into my house I don't try to kill it because it brings bad luck, so I usually just put them outside. Mosquitos are the exception though.

Yoshiko: I don't kill other insects either, but I won't stand for anything which causes me pain! So watch out! (I'm not sure what for, though.)

David: Okay, I'll keep on your good side!

---------------------------------------------------------------------

今日は皆さんが嫌いな蚊について話します。

ヨシコ:どうしたの、その手?!

デーヴィッド: 蚊に刺されたんだよ、何回も。しかも犯人は分かってる。引越しの時、冷蔵庫を2階まで持っていったんだけど、玄関のところに蚊が三匹いたんだ。絶対にあいつらだよ。何か治療薬知ってる?

ヨシコ:もう住み着いてるのよ、居心地いいんじゃない?薬はかゆみ止めしかないわよね、あとは刺されたらすぐ石鹸で洗うとかね・・・。私は家に蚊がいたら、殺すまで寝ないわ!怖いでしょ(笑)

デーヴィッド: 怖いな!僕が蚊だったら近づきたくないね。僕は普通、家に虫が入ってきたら殺そうとしないで (縁起悪いから)外に出すけど、蚊は例外だね。

ヨシコ:そうそう、他の虫は私も殺さないけど、私に害を加えるものは許してあげない!!気をつけて~(何をだ?・・・)

デーヴィッド: はい、気をつけます!(笑)

                                     
Thank you for voting.

Presented by For B English.

.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・
英会話フォービー 市が尾校
日常会話、ビジネス英語、TOEIC、目的別(旅行、映画等)
〒225-0024神奈川県横浜市青葉区市ヶ尾町1062-5
グランドハイツ森206
Tel: 045-350-4918
Url: http://www.forbusinesspeople.com/
.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・.・

0 件のコメント: